HuCER 2021 konferenciaabsztrakt

Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején

Learning society: Educational research during an epidemic

 

Az új évtized egy világjárvánnyal köszöntött ránk. Szétzilálta mindennapjainkat, megszokott társadalmi életünket. Egészségügyi veszélyhelyzetet vezettek be, majd elrendelték az iskolák bezárását, s az oktatás hirtelenjében egy új valósággal szembesült: otthon kellett tanulni, tanítani, felhasználva az internet nyújtotta lehetőségeket is. Óriási kihívást jelentett ez mind a tanulók, mind a szülők, mind a tanárok, mind pedig az egész társadalom számára, hiszen az óvodáktól kezdve a felsőoktatásig szinte napok alatt kellett átállni a jelenléti foglalkozásokról az online tanulási környezetben is folyó tanulásra. Mind a tanulóknak, mind pedig a tanároknak új digitális eszközök alkalmazását kellett megtanulniuk, új oktatásmódszertant elsajátítaniuk, ami számos innovatív megoldást eredményezett. Hogy ezek a megoldások mennyire voltak hatékonyak, eredményesek és minden tanuló számára elérhetőek, arra megalapozott kutatásokkal kell választ találni. Ennek indokoltságát jelzi az is, hogy a járvány 2020 őszén még nagyobb kihívások elé állította az oktatást, és még inkább próbára tette/teszi a tanuló társadalom adaptivitását. Mindezeket figyelembe véve a HuCER 2021 konferenciára olyan előadásokat várunk, amelyek a korszerű tanítási és tanulási folyamatok vizsgálata révén, széleskörű oktatáskutatási módszerek által megalapozott módon bemutatják, hogy a tanuló társadalom miként képes alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.

 

A konferencia időpontja: 2021. május 27-28.

A 2021. évi HuCER konferencia online keretek között valósul meg.

A jelentkezés elindult, várjuk 2021. április 15-ig minden HERA tag és érdeklődő oktatáskutató jelentkezését!

Jelentkezési felület: https://easychair.org/cfp/hucer2021

Plenáris előadó: Dr. Herbert Altrichter, az EERA Executive Board tagja