Legjobb Poszter díj

HuCER Legjobb Poszter kategória leírása és díjazási alapelvei

A HuCER éves konferencián Legjobb Poszter díjak kerülnek kiosztásra a legkiemelkedőbb vizuális és tartalmi prezentációval rendelkező poszterek esetében, amelyek innovatív, átgondolt, és hatékony módon mutatják be – szervesen kapcsolódva a konferencia kiírásához – az adott vizsgált témát.
A cél, hogy a poszter a szakmai tartalom mellett vizuálisan is megragadja a figyelmet, és inspiráló élményt nyújtson a közönség számára. Azt várjuk a posztert bemutatóktól, hogy a szerző(k) legyenek nyitottak a kérdésekre és a visszajelzésekre; mutassák meg, hogy elkötelezettek témájuk iránt.
A posztereket háromtagú zsűri bírálja, amelynek elnöke a HERA elnökségének képviselője, az egyik tagja a Báthory díjasok, a szakosztályvezetők és tagszervezetvezetők közül kikerülő vezetőségi képviselő, a másik tagja pedig az adott évben a konferenciát megrendező helyi tudományos és/vagy szervezőbizottság képviselője.A „Legjobb Poszter” elnyerhető díjazás alapja – értékelési szempontok
A zsűri az alábbi szempontok alapján értékeli a posztereket – összesen megszerezhető 30 pont az alábbi főbb szempontok szerint

Tartalmi színvonal (0-10 pont)

  • A téma világos és releváns, tömör és informatív bemutatása.
  • A kutatás, projekt vagy ötlet eredetisége és újszerűsége.
  • Tudományos megalapozottság.
  • Az információk érthetősége és logikus felépítése.
  • Kapcsolódás a HUCER témájához

Vizuális megjelenés (0-10 pont)

  • Az esztétikai megjelenés, beleértve a színek, betűtípusok és grafikák harmóniáját.
  • Az információk átlátható elrendezése, jól strukturált blokkok.
  • Vizuális elemek (grafikonok, ábrák, képek) minősége és relevanciája.
  • Az olvashatóság és a figyelemfelkeltés egyensúlya.
  • A szerző(k) elérhetősége biztosítása, infoblokk, az arculati elemek egységessége

Interaktivitás és bemutatási stílus (0-10 pont)

  • A poszter mögötti személy (szerző) kommunikációs készsége a bemutatás során.
  • Az érdekfeszítő megjelenítés és a közönséggel való kapcsolatépítés.
  • A zsűri / bírálók és érdeklődők kérdéseire adott válaszok minősége és szakmaisága.
  • Tömör és informáló összefoglalása a képileg megjelenített tudományos
    eredményeknek.

Formai követelmények

  • Méret: A1 álló méret, vagy a konferencia felhívásában megjelölt egyé méret.
  • Nyelv: magyar vagy angol nyelv
  • A díjat csak a HuCER keretében a poszterbemutatón jelen lévő, poszterüket
    személyesen bemutatók kaphatják meg.

Díjazás

A nyertes poszterek készítői díjazásban részesülnek.
1. díj: az ECER következő évi főkonferencia részvételi díja
2. díj: az ECER következő évi előkonferencia részvételi díja
3. díj: a HuCER következő évi részvételi díja és szükség esetén szállásköltsége
4. díj: a HuCER következő évi részvételi díja és szükség esetén szállásköltsége
5. díj: a HERA következő 3 éves tagsági díja
További információ, hogy kettős helyezések is kiadhatóak és nem minden helyezés kerül feltétlenül kiadásra. Lehetőség van különdíj elnyerésére – erről a háromtagú értékelő bizottság dönt a poszterek megtekintését követően. A különdíj a különösen megragadó vagy unikálisan megjelenített poszterek esetében adható, ebben az esetben a poszter készítője könyvjutalomban részesül.
A díjak átadása a HuCER konferencia második napján, plenáris ülés vagy zárszó keretében valósul meg. A HERA által adható Legjobb Poszter kategória díjai a HuCER konferenciákon a kiválóságot, a kreativitást és a tudományos igényességet ünneplik. A díjazott poszterek elektronikus formában a HERA honlapján a díjazást követően megtekinthetőek.


2025

1. hely: Nyilas Orsolya – Hollósi Hajnalka Közösség és tanulás a Tanítsunk Magyarországért mentorprogramban a Nyíregyházi Egyetemen
2. hely: Máté István A non-formális tanulási környezetek korszerű digitális fejlesztésének módszertani kérdései
3. hely: Veress Dorina – Fodor Zsófia Írország kulturális élete

 

2024

1. hely: Pető Lilla: Innováció hálózatai: hálózati szemlélet a társadalmi innovációban
2. hely: Magyar Ágnes és Tóth-Pálné Broda Éva: A toleranciamese mint módszertani eszköz a különleges bánásmódot igénylő gyermekek befogadásának segítésében
3. hely: Máté-Szabó Barbara: Nemzetközi tendenciák a rövid ciklusú felsőfokú képzések kialakulásában

2023

1. hely: Hegyi Domonkos – Révész László: Az erőszakmentes kommunikáció vizsgálata egy heves megyei gimnázium tanulói körében
2. hely: Négyesi Péter: Examining the lack of adaptivity in the most common e-learning systems in Hungary
3. hely: Kovács Klára – Pusztai Gabriella: A szülői bevonódás összefüggései a tanulmányi és sportolói eredményességgel
4. hely: Kiss Julianna: Kárpátaljai főiskolai hallgatók kultúra fogyasztási szokásai és gyermekkori művészeti tanulmányai
5. hely: Szabóné Tóth Judit: Egyletek, körök Hajdú vármegyében 1867 és 1945 között – egy kutatás előzményei