Az Oktatás és fenntarthatóság kötet elérhető ide kattintva
Előszó
I. Fenntartható fejlődés és környezeti nevelés
Hill Katalin – Darvay Sarolta – Balla István: A fenntartható életvitel felmérése és oktatásnak lehetőségei két Kárpát-Medencei tanítóképző intézményben
Kiss Ferenc: A környezeti és fentarthatóságra nevelés lehetőségei az osztatlan tanárképzésben
Lükő István: Az energiaszemlélet kialakításának elvi-módszertani kérdései a környezetpedagógiai nézőpontjából
Mika János: Az energiahasználat és a klímaváltozás környezetpedagógiai kutatásainak szerkezete
II. Történeti és összehasonlító kutatások
Ian Grosvenor: Terek, érzékek, érzelmek és oktatás – egy neveléstörténeti megközelítés
Hideg Gabriella: Sport- pedagógia- politika és az 1956-os melbourne-i olimpiai játékok
Kézi Erzsébet: Az idegen nyelvek oktatása a 18. században a német nyelvterületen és Magyarországon
Tóth Dorina Anna: Tanítók fronton, tanítók otthon – Az I. Világháború mikrotörténeti megközelítésében
III. A kisebbségek kérdései
Ferge Zsuzsa: Lehet-e törvényekkel csökkenteni a gyerekek tanulási esélyeinek egyenlőtlenségeit?
Forray R. Katalin: Reziliencia a cigány, roma hallgatók körében
Galántai László: Születő szervezetek: Cigány/roma szakkollégiumok szervezeti és működési szabályzatainak elemzése
Jenei Teréz-Kerülő Judit-Virág Ádám: A Nyíregyházai Evangélikus Roma Szakkollégium hallgatóinak tanulási motivációja
Takács Tamara: Nemzetek egymás tükrében
IV. A felsőoktatáskutatás új útjai
Bocsi Veronika: Az értelmiségi habitus elemei a hallgatói értékpreferenciákban
Fónai Mihály: Státusz, professziókép és a felsőoktatási életút összefüggései
Hrubos Ildikó: Az európai felsőoktatási térség kialakításának második szakasza helyzetkép félidőben
Polónyi István: A felsőoktatás gazdasági értékei
V. Az iskola világa és az oktatásszociológia dilemmái
Belényi Emese: Okatatási szocializáció, családi struktúra és identitás romániai magyar siketek körében
Figula Erika – Margitics Ferenc – Pauwlik Zsuzsa: Az iskolai erőszak során előforduló magatartásminták háttértényezői egy kutatássorozat tükrében
Imre Anna – Ercsei Kálmán: Az alsó és felső tagozat közti átmenet, továbbtanulási motivációk továbbtanulás és tanórán kívüli foglalkozások
Mandel Kinga Magdolna: Okatatási előnyök vagy hátrányok? Két székelyföldi megye oktatási intézményi és beiskolázási helyzete
Mrázik Julianna: Szakember-e a pedagógus?
Pusztai Gabriella: Pedagógusok erőforrásai a felekezeti szektor egy speciális szegmensében
VI. A tanulás új útjai
Benke Magdolna: Szakképzéssel kapcsolatos régi és új partnerségek a 21. században
Kenyeres Attila Zoltán: A televíziós ismeretterjesztő csatornák szerepe a tanulásban – a Debreceni Egyetem hallgatóinak körében elvégzett kutatás tükrében
Kozma Tamás: A tanulás szerepe a politikai változásban
Nyilas Orsolya: Az életszemlélet-formáló képzés életszemlélet formáló ereje
Óhidy Andrea: Az európaizálódás folyamata a német és magyar oktatáspolitikában: A Lifelong Learning koncepció adaptációja
Torkos Katalin: Főiskolások a Virtuális Campuson
VII. Közösségi kultúra és részvétel
Oross Dániel: Ifjúsági részvétel a pártpolitikán túl – A Homokháti Részvételi Modell hatása a fiatalok részvételére
Pataki Gyöngyvér: Az egyetemi nyilvánosság színterei – Közösségek és az állampolgári kultúra
Rábai Dávid: Sportolók nevelése, az edző-játékos hatás működése a tenisz sportágban
Szűcs Tímea: A zenei nevelés intézményrendszere és helyzete Magyarországon
HERA 2014. évi beszámoló